DIY bryllupstemaer

DIY bryllupstemaer

Det handler kun om penge. Eller er det?

De mest mindeværdige bryllupper er ikke nødvendigvis de dyreste. Måske teknisk set ikke et tema, et gør-det-selv-bryllup, påvirket af det nyeste fra sociale medier, kombineret med et sekundært tema, fx Strand , kan blive årets fedeste og billigste bryllup.

Et tema skal vedrøre parret, der bliver gift. Hvordan startede kærlighedshistorien? Forelskede du dig under karneval i Rio? Eller når du køber is i New York? Der vil altid være noget fra den fælles fortid, der kan tjene som inspiration til brylluppet. Og en god historie at fortælle under middagen.

Eller lad forslagsproceduren udvikle sig til et tema. “- Fem måneder efter forslaget fandt jeg hundredvis af fotos fra vores forhold til romantiske beskeder skrevet overalt. Fra det øjeblik startede planlægningen af brylluppet, og alle fotos blev brugt i temaindstillingen ”.

Det handler ikke kun om farver. Prøv at skabe en balance på tværs af flere elementer i brylluppet. Og hvem sagde, at der kun kan være et tema? Opret den unikke blanding, som ingen andre nogensinde har gjort. Nøglen er at visualisere, før du udfører.

Temaet skal bestemt afspejles i bryllupsinvitationen. Som en skabelon med et uploadet billede eller tydeligt angivet i teksten på invitationskortet.

Rustik er sandsynligvis det mest almindelige bryllupstema. Det bliver mere og mere almindeligt at opdele hovedkategorien i flere - Rustik vintage, Rustik nordamerikansk, Rustik eksotisk og alt det, der føles rigtigt for dig. Andre temaer er Have, Udendørs, Romantisk, Klassisk, Moderne og mere. Men glem ikke - du kan indarbejde DIY i dem alle.

Vores bryllupspar, Jane og Austin, lavede masser af DIY-projekter. Ingen grund til at ansætte en bryllupsplanlægger. Der er mere end nok DIY bryllupsdekorationer derude. Og ingen bekymringer, intet behov for handyman-færdigheder. Vi taler om værdifulde bryllupsblomster, borddekorationer og alle de lys, du kan tænke på.

Men inden du gør noget - start med at skabe en idé om det endelige resultat. Alt skal passe sammen. Start med det visuelle og arbejd dig baglæns. Kald det omvendt planlægning. Begynd med de lette opgaver, brylluppet og designet af siddeplads . Vi mener ikke hvem at invitere, det er sandsynligvis sværere end at finde hvem man skal gifte sig med.

Ud over invitation til brylluppet er diagrammet en af de ting, der skal opbevares for evigt. I stedet for at skulle arrangere personlige kort for hver gæst, skal du sætte diagrammet op, så ingen går tabt.

Selvom dit bryllupstema er Boho Chic, Vintage eller traditionel indendørs , har du brug for passende lyn. Bistro-lys er så godt som det bliver og perfekte til alle gør-det-selv-gørere.

Installer lys i receptionen eller festområderne og tilpas efter smag. Skjul kablerne med kranser og søde bryllupsdigte. Hvis der er nok plads, er dinglende strenglys en sej mulighed. Hængende fra et palme har du straks lyst til at være i Caribien.

Tilbage til parret på dagen, Jane og Austin. Når temaet var bestemt, sørgede de for, at fotografen forstod det, ikke kun for at inkludere temaet på bryllupsstedet, men også på invitationskortene. Austin besluttede, at Save the Date-kortene skulle indeholde et foto , men det andet bryllup, der var stille, ikke. "Efter en lang kaffesamling fik fotografen os til at føle os meget afslappede, og ja, han ved nøjagtigt, hvordan han skal udtrykke den rigtige atmosfære.

Og når man taler om kranser, draperede grønne planter, kan man bruge på baren, fotostøvlen og til at konvertere en grå mur til noget varmt og trendy.

Blomster hører til alle bryllupper. Men medmindre den lokale blomsterhandler er inviteret til festen, kan du let ødelægge dig selv uden nogen seriøs planlægning. I stedet for at vælge en færdiglavet bryllupspakke, skal du være kreativ og købe et par, men veludvalgte blomster til at lægge i klyngede vaser. Prøv knoppevaser, alle mulige flasker og alt hvad du kan passe en blomst i. Der er mere end 100 typer roser og for lette til at blive overvældet. Opret et look, der bliver husket. Forbered nogle tomme pletter, hvis gæsterne selv medbringer blomster.

Ud over sideplanet og bryllupsinvitationen er en veldesignet menu et andet mindeværdigt emne, du skal have for evigt. Sørg for, at en personlig bryllupsmenu følger det valgte tema. Bliv ved med DIY og udskriv din egen. Det siger sig selv, at det ikke skal matche ikke kun invitationer, men også informationskort til bryllupper, bordnummerkortene, takkortene og mere.

Hvis temaet er Udendørs, vingård, strand, isbar eller have , er det måske ikke nødvendigt med et kulisse for ceremonien, men ellers er baggrundsdesignet meget DIY. Hvis det ikke lykkedes dig at købe alle disse blomster, er det nu tid til at male dem. Eller bare læg dit yndlingsbillede deroppe. Eller hundreder. Eller ... Indstillingerne er uendelige. Ingen Bahamas denne gang? Fyld bare baggrunden med palmer og strande. Når ceremonien er slut, skal du bruge den samme baggrund til at dække den nye soveværelse.

Resten af DIY-listen er lang.

Medbring de muffins, du normalt bager derhjemme, tilføj noget af mors honning til ørkenen med et ordentligt billede af mumie og en underskrift. Gamle krukker kan samles hjemmefra og fyldes med hjemmelavet slik og småkager. Anbring krukkerne, hvor gæsterne ikke forventer dem.

Hvis alle andre har startet billedet, skal du være anderledes med en kreativ gæstebog. Lej en Polaroid og tilføj plads til ægteskabsråd i bogen. Passer perfekt i bryllupsreolen derhjemme.

Køb brugte eller vintage rammer i alle størrelser. Tilføj noget fra fotos eller pressede blade og spred det overalt. Gæsterne vil elske dem, og prisen er stort set nul.

Hvis du laver stranden, vingården eller ethvert andet udendørs tema, skal du sørge for, at gæst ikke går vild, når de flytter mellem de forskellige spillesteder. Opret sjove håndlavede skilte. Eller i den samme butik, hvor du fik rammerne, skal du samle nogle gamle spejle at skrive på. Et spejl bliver sjældent savnet og er det ideelle sted at skrive en vigtig besked.

Disco bolde. Alle elsker dem. Saml så mange du kan og spred dem over dansegulvet. Tilføj nogle papirlygter, og kalibrer effekten, før DJ'en ankommer. DJ btw. DIY-download af den perfekte blanding fra enhver streamingudbyder. Den eneste ulempe er, at folk ikke kan bede om deres yndlingssang, når festen startede. Hvilket er alligevel bedre.

Du begynder sandsynligvis at se den enorme mængde bryllup DIY-alternativer derude. Fokuser på dem, der skaber følelser. Husk vigtigheden af første indtryk. Find ud af hvad gæsterne ser først - efter Save the Date og invitation til brylluppet - indgangen til hvor ceremonien finder sted er sandsynligvis hvor de alle går ind. Vær kreativ, når du opretter en smuk scene med tørret græs, lanterner, vintage noter og grønne områder. Prøv at være anderledes og undgå alle de typiske bryllupsblomster. Det handler om stemning.

Efterlad aldrig gæsterne tørstige, ellers løber de måske til en anden fest. Start med en række glasdispensere, der passer til temaet. Arranger dem side om side med et lignende design. Tænk på vinduet i en boghandel med 50 eksemplarer af den samme bog. Fyld den første med Tequila og den sidste dispenser med limonade. Alle væsker i samme gennemsigtige farve. Gæsterne finder snart ud af, hvordan det fungerer.

Listen fortsætter. Når du først har besluttet dig for DIY, er himlen ...

Tænk på møbler i upcykel, dekorerede vogne (med eller uden børn), placeringskort i alle forskellige former og former (åbne muslinger med navn ...), komfortstationer med forskellige temaer og drikkevarer, lad ikke træ, hegn eller væg være pyntet , hver pige på gæstelisten kan bage sin yndlingspai - nævn den - og læg den på tærtebænken, designbordet ender med blomster - husk bare ikke at overdrive det - folk har brug for plads til deres fødder, gangdekor - samme her - overdriv det ikke - hold dig til det samme tørrede græs og det grønne, der bruges ved indgangen, frisk frugt på middagsbordet, glasvarer kan farves og er ikke nødvendigvis identiske for alle, drinks på is i badekar og store skåle - øl, hvidvin og vodka, kurve med alt mulig behageligt tilbehør, store blade med beskeder, træskiver til kagestanden, friske urter, en bar på tønder, skriv bordnummeret på tomme vinflasker, spil - ingen gæst skal få keder - græsplænespil gør normalt tricket ud over t o skab tørst og appetit, lav et modtagelsesbord, der matcher indgangen til ceremonien….

Med så mange aktiviteter skal der bestilles en skabelon til et bryllupsprogram, og skal vi sige, at den skal matche invitationskortene ...


Bestil nu